Ekonomi

Netflix kazançları, şifre kırma avantajlarının yavaşlamasıyla gündemde

Netflix Inc. (NASDAQ:NFLX), küresel şifre paylaşımı baskısına atfedilen önemli artışların yaşandığı bir dönemin ardından abone büyüme eğilimlerine odaklanarak Perşembe günü kazançlarını açıklayacak. 2023’ün ikinci yarısı, platforma yaklaşık 22 milyon yeni abonenin katılmasıyla şirketin pandemiden bu yana en güçlü büyümesine işaret etti.

Bununla birlikte, baskı nedeniyle abone sayısındaki artışın bu yıl yavaşlaması bekleniyor ve bu da Netflix’in reklam destekli abonelik katmanının tanıtımı ve spor içeriğine daha fazla vurgu yapılması gibi diğer büyüme stratejilerine ilgi duyulmasına neden oluyor.

Mart ayında sona eren ilk çeyrekte Netflix’in 5 milyon abone kazanması bekleniyor; bu rakam bir önceki yılın aynı çeyreğindeki 1,8 milyon abone sayısına kıyasla önemli bir artış ancak 2023’ün son iki çeyreğindeki olağanüstü büyümeye kıyasla yavaşlama anlamına geliyor.

Netflix’in orijinal yapımları “Fool Me Once” ve “Griselda” ile “Grey’s Anatomy” gibi lisanslı diziler, Ocak ve Şubat ayları boyunca ABD’deki yayın listelerinde popüler oldu. Şirketin ayrıca Haziran ayında sona erecek ikinci çeyrekte abone sayısını 3,7 milyon artırması bekleniyor.

Geçen yıl Mayıs ayında parola paylaşımının küresel çapta yasaklanması, Walt Disney Co. (NYSE:DIS) dahil olmak üzere rakipleri tarafından taklit edildi ve Netflix’in 2024’teki hisse fiyatının yaklaşık üçte bir oranında artmasına katkıda bulundu.

Netflix’in ABD’de aylık 6,99 dolar olarak fiyatlandırılan reklam destekli katmanı, aylık 23 milyon aboneyi aştı ve mevcut olduğu 12 ülkede yeni kayıtların %30’unu temsil ediyor. Wedbush Securities analistleri geçtiğimiz ay reklamsız planlar için yapılan son fiyat artışının ardından, reklam destekli seçeneğin benimsenmesinde sürekli bir artış ve premium katman fiyat artışından kaynaklanan kullanıcı başına ortalama gelirde (ARPU) bir artış öngördü.

Reklam katmanının 2024 ve sonrasında abone kaybını azaltmada ve reklam gelirlerini artırmada rol oynaması bekleniyor.

İçerik yatırımı Netflix için stratejik bir odak noktası olmaya devam ediyor ve bu yıl 17 milyar dolara kadar harcama yapılması planlanıyor. Analistler, Netflix’in tutarlı içerik harcamalarının, rakiplerinin kârlılığı artırmak için yatırımlarını azalttığı bir dönemde aboneleri çektiğini belirtti.

Buna ek olarak, Netflix’in spor eğlencesi alanındaki girişimi, özellikle de World Wrestling Entertainment ile gelecek yıldan itibaren haftalık amiral gemisi programı “Raw “ı yayınlamak için bir anlaşma sağladıktan sonra yatırımcıların dikkatini çekiyor. Bu strateji, geleneksel spor haklarıyla ilişkili önemli maliyetler olmadan spor eğlence içeriğinin cazibesinden yararlanmayı amaçlıyor.

Netflix son mali sonuçlarını açıklamaya hazırlanırken, paydaşlar şirketin değişen pazar dinamikleri ve gelişen içerik stratejileri arasında abone tabanını nasıl büyütmeye devam edeceğini yakından izliyor.

Reuters bu makaleye katkıda bulunmuştur.

Bu makale yapay zekanın desteğiyle oluşturulmuş, çevrilmiş ve bir editör tarafından incelenmiştir. Daha fazla bilgi için Şart ve Koşullar bölümümüze bakın.

adilcevazhaber.com.tr

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Türk türbanlı eskort istanbul kızlar
Başa dön tuşu
istanbul escort
istanbul escort
istanbul escort
Meşrutiyet Escort
Şehremini Escort
Bozhane Escort
Selami Ali Escort
Kartaltepe Escort
Eskişehir Escort
Oklalı Escort
Yeşilkent Escort
Gümüşpala Escort
Büyükdere Escort
Poligon Escort
Maden Escort
Basınköy Escort
Riva Escort
Pınar Escort
Kayışdağı Escort
Kemal Türkler Escort
Mehmet Akif Escort
Mehmet Akif Ersoy Escort
Yenigün Escort
Soğukpınar Escort
Rüstempaşa Escort
Şahintepe Escort
Zafer Escort
Burgazada Escort
Göztepe Escort
Kısırkaya Escort
Hisarbeyli Escort
Hamidiye Escort
Aydıntepe Escort
Mavigöl Escort
Bağlar Escort
Abbasağa Escort
Kurtköy Escort
Meclis Escort
Piripaşa Escort
Örnek Escort
Ulus Escort
Alipaşa Escort
Aydınlı Escort
Altunizade Escort
Poyrazköy Escort
Avcılar Escort
Riva Escort